President

måndag 23 maj 2022

Hej alla Rotary-vänner,

Välkomna till ett nytt Rotaryår. Året har dragit igång i full fart för mig som ny President med välbesökta och intressanta möten  varje måndag, vilket, som ni vet, fortsätter hela augusti.

Vi har haft  en många tunga föredragshållare under sommaren och vi har haft många gäster och andra rotarianer , rekordet satten den 24 juli med 40 st närvarande då polischefen i Västra Götaland Klas Friberg besökte oss.

Mitt mål som president är att fokusera på nya medlemmar till klubben , målet är fem nya medlemmar vara kivinnor i majoritet , 20 % redan klart

Förutom god mat och bra föredragshållare, är det mycket angeläget för klubben att få in flera nya, och gärna något yngre, medlemmar, vilket jag kommer att fokusera på under året. Lika viktigt är det att ni som redan är medlemmar, kommer på våra möten i så hög utsträckning som möjligt. Alla förslag på hur vi skall öka intresset ytterligare är naturligtvis varmt välkomna.  Vi i styrelsen skall göra det vi kan för att motsvara era förväntningar.

VÄLKOMNA

Rotary-hälsningar